Over Ons

Onze organisatie

In juni 1999 wordt de jonge Turkse vrouw Kezban Vural doodgeschoten door haar ex-man, voor de ogen van haar twee kinderen. Voor een groep vrouwen is dit aanleiding om in januari 2001 Stichting Kezban in het leven te roepen. Want wat Kezban is overkomen, mag nooit meer gebeuren. Het bestuur van de Stichting Kezban bestaat voornamelijk uit allochtone vrouwen, ondersteund door een adviesgroep. Alle medewerkers werken op vrijwillige basis voor de stichting, maar voor het geven van voorlichting en het uitvoeren van projecten zetten we betaalde professionals in.

Vanaf januari 2012 tot juni 2014 worden we financieel ondersteunt door de Provincie Noord-Brabant in het kader van overdracht van kennis van stichting Palet. Stichting Kezban heeft voor de realisatie van de overdracht twee medewerkers in dienst: Latifa Lazaar en Saniye Tezcan.

Ons werk financieren we verder met donaties en projectsubsidies. Stichting Kezban is een kleine organisatie. We doen ons best om iedereen te helpen die bij ons aanklopt, maar soms moeten we keuzes maken. We bekijken graag samen met u wat de mogelijkheden zijn.